Debata nad raportem o stanie Gminy Golina za 2024 rok
INFORMACJA
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie
nad Raportem o stanie gminy za 2024 rok
RAPORT O STANIE GMINY GOLINA (plik do pobrania)
Termin składania zgłoszeń upływa z dniem 25 czerwca 2025 r.
Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w Biuletynie Informacji Publicznej gminy Golina w zakładce „Ogłoszenia, Obwieszczenia, Informacje”, „Raport o stanie gminy” oraz na stronie internetowej w/w Urzędu. Informacja zostaje także ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Golinie.
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie
nad Raportem o stanie gminy za 2024 rok
RAPORT O STANIE GMINY GOLINA (plik do pobrania)
- Na podstawie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.), Burmistrz przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy za 2024 rok do dnia 31 maja 2025 r.
- Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
- Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi tj. 26 czerwca 2025 r. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
- Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami w gminie do 20.000 mieszkańców co najmniej 20 osób.
- Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
- W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia.
- Zgłoszenia należy składać w Urzędzie Miejskim w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina
Termin składania zgłoszeń upływa z dniem 25 czerwca 2025 r.
Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w Biuletynie Informacji Publicznej gminy Golina w zakładce „Ogłoszenia, Obwieszczenia, Informacje”, „Raport o stanie gminy” oraz na stronie internetowej w/w Urzędu. Informacja zostaje także ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Golinie.
