Skocz do zawartości
TEL: (63) 241-80-95EMAIL: golina@golina.pl
flaga polskiflaga angielskaDeklaracja dostępnościzmiana kontrastuWysoki kontrast-A+Rozmiar czcionki

Szlaki turystyczne

Zapraszamy do obejrzenia filmów o historii Goliny

Historia Goliny - w 2022 roku Golina obchodziła jubileusz 660-lecia nadania praw miejskich
Historia Parku Miejskiego w Golinie - spacer z historią parku miejskiego w Golinie w województwie wielkopolskim

Historia Ochotniczej Straży Pożarnej w Golinie - spacer z historią Ochotniczej Straży Pożarnej w Golinie

Historia Sanktuarium w Kawnicach - spacer z historią Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Kawnicach w gminie Golina

Trasa rowerowa - od Kawnic w Dolinę Warty
  • trasa: Kawnice - Głodowo - Adamów - Spławie - Radolina
Długość: 19,9 km
Średni czas przejazdu: 1,20 h
Oznakowanie: kolor czarny

• ZARZĄDCA SZLAKU:
Stowarzyszenie "SOLIDARNI w PARTNERSTWIE"
ul. Główna 3, 62-571 Stare Miasto
tel. +48 665 550 131
www.sswp.com.pl lgd@stare-miasto.pl

• OPIS SZLAKU:
  • 0,0 km

Początek szlaku to Kawnice - wieś położona 6 km na zachód od Konina. Znajdujemy się przy kościele Matki Bożej Pocieszenia. Jedziemy drogą asfaltową przez wieś.

• 0,8 km

Przejeżdżamy przez przejazd kolejowy. Dalej nadal jedziemy prosto. Po kilkuset metrach pod naszymi kolami nawierzchnia zmienia się - z asfaltowej na piaszczystą.

• 4,1 km

Za nami Głodowo. Rozjazd dróg - my kierujemy się w lewo. Po prawej stronie za drzew wyłania się Jezioro Głodowskie. Po 500 m dojeżdżamy do drogi asfaltowej. Kierujemy się w prawo. Przed nami długi prosty odcinek.

• 5,0 km

Mijamy wieś Brzeźniak. Na skrzyżowaniu dróg skręcamy w lewo, w stronę Goliny.

• 7,9 km

Adamów. Kilometr dalej przejeżdżamy przez tory kolejowe. Za przejazdem kolejowym od razu skręcamy w prawo i podążamy drogą asfaltową wzdłuż torów.

• 10,2 km

Nawierzchnia asfaltowa przechodzi w piaszczystą. Po 100 m skręcamy w lewo. Spławie. Za zabudowaniami skręcamy w prawo. Podążamy polną drogą.

• 13,6 km

Przecinamy drogę krajową nr 92 - należy zachować szczególną ostrożność! Dalej kierujemy się na południe.

• 15,4 km

Na kolejnym rozjeździe musimy skręcić w lewo. Jadąc cały czas "asfaltówką" kierujemy się na Radolinę.

• 18,0 km

Jesteśmy w Radolinie. Przecinamy trasę nr 467 (Golina - Ciążeń). Dalej droga asfaltowa skręca w lewo. Zjeżdżamy lekko w dół. Początkowo pod kołami mamy "kocie łby" stopniowo przechodzące w polną drogę. Przez rozjazd polnych dróg przejeżdżamy prosto.

• 19,9 km

Koniec szlaku. Dojeżdżamy do międzygminnego szlaku rowerowego "Rowerowa Szóstka" (oznakowanie czerwone). Skręcając w lewo dojedziemy do Goliny, natomiast w prawo - do Sławska.

Ślad GPS "Od Kawnic w Dolinę Warty" (do pobrania)

Trasa: Stare Miasto - Tuliszków - Rychwał - Grodziec - Rzgów - Golina - Stare Miasto
Długość: 96,9 km
Średni czas przejazdu: 6,30 h
Oznakowanie: kolor czerwony

ZARZĄDCA SZLAKU:
Stowarzyszenie "SOLIDARNI w PARTNERSTWIE"
ul. Główna 3, 62-571 STARE MIASTO
tel. +48 665 550 131
www.sswp.com.pl lgd@stare-miasto.pl
  • OPIS SZLAKU:

• 0,0 km

Stare Miasto. Początek szlaku zaczyna się przy budynku Urzędu Gminy. Kierujemy się na wschód i przejeżdżamy pod ruchliwa trasą krajową nr 25. Na rodzie skręcamy w lewo.Jedziemy wzdłuż krajowej "25-tki". Po ok. 500 m skręcamy w prawo kierując się na Żychlin.

• 3,2 km

W Żychlinie skręcamy w prawo. Przez kolejne skrzyżowanie przejeżdżamy prosto w kierunku Janowic. Po naszej lewej stronie widzimy Pałac Bronikowskich (obecnie obiekt ZSEU w Żychlinie).

• 4,6 km

Janowice. Jedziemy cały czas prosto drogą asfaltową. Po 800 m wjeżdżamy na wiadukt nad autostradą A2. Wjeżdżamy do Krągoli. Prowadzi nas droga. Najpierw skręcamy w prawo, a za chwilę - na skrzyżowaniu - w lewo.

• 6,9 km

Rozjazd dróg. Jedziemy prosto. Asfalt zmienia się w nawierzchnię piaszczystą.

• 8,4 km

Lisiec Mały. Skręcamy w prawą stronę i wracamy na drogę asfaltową. Na najbliższym skrzyżowaniu - w lewo. Dalej jedziemy tak, jak prowadzi nas droga. Przejeżdżamy przez Lisiec Wielki, a następnie Niklas.

• 13,0 km

Rozjazd dróg. Skręcamy w lewą stronę w kierunku miejscowości Krępa.

• 16,8 km

Wjeżdżamy do Tuliszkowa. Jedziemy cały czas prosto ul. Targową. Po ok. 1 km skręcamy w lewo w ul. Mickiewicza.

• 17,7 km

Skwer przy OSP. Skręcamy w prawo w ul. Floriańską. Po ok. 100 m - w lewo w ul. Poznańską. Po lewej stronie mijamy kościół pw. św. Wita. Skręcamy w prawo ul. T. Rogozińskiego. Na skrzyżowaniu kierujemy się za drogowskazem na Sarbicko.

• 23,6 km

Przecinamy drogę powiatową. Droga asfaltowa zmienia się w szutrową. Za osadą Paluszek skręcamy w lewo.

• 26,7 km

Grochowy. Wjeżdżamy na drogę asfaltową. Skręcamy w prawo. Dalej prosto. Mijamy Złotkowy. Jedziemy cały czas prosto, aż do Rychwała, do którego wjeżdżamy ul. Złotkowską.

• 31,5 km

Rychwał. Przecinamy ul. Tuliszkowską (droga wojewódzka nr 434) i pokonując kilka zakrętów docieramy na Plac Wolności. Jadąc prosto ul. Kościelną, dotarlibyśmy do kościoła pw. Świętej Trójcy. My jednak skręcamy w prawo ul. Konińską i zaraz w lewo ul. Grabowską. Przecinamy krajową "25-tkę". Uwaga na spory ruch.

• 34,9 km

Droga asfaltowa się kończy. Skręcamy w lewo i dalej drogą skrajem lasu. Po 300 m - na rozstaju dróg - w lewo.

• 36,1 km

Jaroszewice Grodzieckie. Przez skrzyżowanie dróg przejeżdżamy prosto. Wjeżdżamy na drogę asfaltową, która zmienia się w szutrową, a po kolejnych 500 m - w piaszczystą.

• 39,5 km

Wracamy na drogę asfaltową. Skręcamy w prawo kierując się na Grodziec. Dojeżdżamy do skrzyżowania w Grodźcu. Ok. 1,5 km na południe znajduje się Ośrodek Edukacji Leśnej. My jednak skręcamy w prawo i kierujemy się na północ mijając po drodze Wielołękę, Aleksandrówek i Kuchary Borowe.

• 49,6 km

Modlibogowice. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Kierujemy się na Pyzdry. Po ok. 1 km, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo.

• 54,6 km

Grabienice. Przejeżdżamy obok kościoła pw. św. Katarzyny. Jedziemy wzdłuż głównej drogi, która prowadzi nas w lewo.

• 56,5 km

Wjeżdżamy do Rzgowa. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Po ok. 1,5 km wjeżdżamy do lasu. Niekiedy jedziemy bardzo piaszczystymi odcinkami.

• 61,7 km

Zarzewek. Przez moment pod kołami znów mamy asfalt. Jedziemy prosto. Droga znów zamienia się w piaszczystą. Na skrzyżowaniu z drogą asfaltową skręcamy w lewo. Droga biegnie wśród drzew. Przejeżdżamy nad autostradą.

• 67,3 km

Struga. Po lewej stronie mijamy obelisk z napisem "Pamięci pomordowanych mieszkańców Kowalewka przez hitlerowców w dniu 15 stycznia 1945 r."

• 69,3 km

Sławsk. Przecinamy drogę powiatową i po 60 m, za sklepem skręcamy w prawą stronę w kierunku promu. Przeprawiamy się na drugi brzeg rzeki Warty (prom kursuje bezpłatnie: pn-pt, 1 sob m-ca w godz. 5.00-21.00, pozostałe sob, nd i święta w godz. 7.00-15.00). Za rzeką skręcamy w lewo i dalej jedziemy drogą z płyt betonowych wzdłuż wału przeciwpowodziowego, po prawej łąki nadwarciańskie.

• 74,6 km

Uwaga! Skręcamy za słabo widocznym zjazdem w prawo drogą przez łąki, cały czas droga betonowa.

• 75,9 km

Na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo. Dalej cały czas jedziemy drogą z płyt betonowych. Po 500 m skręcamy w lewo między zabudowaniami i za chwilę ponownie (dwukrotnie) skręcamy w lewo.

• 77,9 km

Myślibórz. Mijamy kościół pw. św. Mateusza Apostoła. Po chwili dojeżdżamy do drogi nr 467 i skręcamy w prawo (uwaga na duży ruch samochodów).

• 80,5 km

Golina. Po prawej mijamy zespół dworski. Na rondzie skręcamy w prawo w kierunku Konina. Na światłach, też w prawo. Przed drewnianym kościołem pw. św. Jakuba Apostoła skręcamy w prawo. Po 500 m skręcamy w lewo i jedziemy prosto lasem, a następnie trawiastą drogą przez łąki.

• 87,3 km

Po dojeździe do asfaltowej drogi skręcamy w prawo, kierując się do przeprawy promowej w Sławsku. Droga asfaltowa po niedługim czasie przechodzi w piaszczystą. Przeprawiamy się przez rzekę.

• 89,8 km

Dojeżdżamy do drogi powiatowej i skręcamy w lewo. Po 2 km skręcamy w prawo, w kierunku Branna.

• 93,3 km

Skrzyżowanie dróg. Jedziemy prosto piaszczystą drogą przez las. Po 400 m skręcamy w lewo. Wyjeżdżamy z lasu. Naszym oczom ukazuje się osiedle domków jednorodzinnych.

• 96,1 km

Przejeżdżamy obok szkoły podstawowej. Jedziemy prosto. Przed remizą OSP droga skręca w prawo Mijamy kościół pw. św. Piotra i św. Pawła. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo.

• 96,6 km

Koniec szlaku przy Urzędzie Gminy Stare Miasto.

Copyright © Gmina Golina.Wszystkie prawa zastrzeżone.